Monday 11 November 2013

MAJLIS PRATONTON FILEM "AKU PILIH KAMU"

Buat pertama kali dalam sejarah hidup aku, aku pergi ke majlis pratonton filem nie. Sejak-sejak berkawan dengan si adeq manis tu kan. Fans KA dan Intan ler katakan. Aku pun terikut-ikut dah. Hehehehehe...

Filem "Aku Pilih Kamu" nie bagi aku adalah filem romantik yang harus ditonton. Mesej yang disampaikan amat bertepatan dengan tajuk filem tersebut. Filem ini mengisahkan tentang seorang gadis lakonan Intan Ladyana sebagai Qeisha Ilyani yang dipaksa berkahwin dengan lelaki lain oleh bapanya sedangkan dia sudah mempunyai pilihan hati, Watak Fezrul Khan sebagai Mohd Alif amat menyentuh hati aku. Dimana seorang anak yang rasa bertanggungjawap untuk menunaikan janji yang telah dimeterai oleh bapanya suatu ketika dulu. 

Dialog-dialog yang puitis dalam filem ini hampir membuat aku mengalirkan air mata. Masih wujudkah lagi lelaki seperti Mohd Alif dalam alam realiti ini? "Persahabatan itu perlu ada rasa hormat dan percaya", " Saya selalu berdoa semoga setiap kegembiraan saya akan jadi milik awak dan setiap kedukaan awak akan jadi milik saya". 2 dialog yang masih terngiang-ngiang ditelinga saya. Mohd Alif seorang lelaki yang sanggup berkorban demi insan yang dicintai walaupun hatinya dihiris sembilu berduri.

Dalam 5 bintang, aku bagi 4 bintang untuk filem ini. Tahniah buat barisan pelakon-pelakon yang menjayakan filem ini. Juga thump up buat krew, pengarah, penerbit dan semua yang terlibat dalam menghasilkan filem "Aku Pilih Kamu". Kepada anda semua, silalah ke panggung berhampiran untuk memberi sokongan buat filem-filem tempatan. Filem ini akan ditayangkan pada 14 November nanti. 

http://www.youtube.com/watch?v=cPSDUM2sOVA
http://www.youtube.com/watch?v=epPHrOtS4lo



Aku bersama heroin Aku Pilih Kamu, Intan Ladyana 

Si adeq manis Syaz Isa 

Si kecil molek Syikin 

Dan Si brutal Eika





1 comment:

  1. Kecik kecik tak mampus, Besar kang menyusahkan orang.. ngok

    ReplyDelete